Community Update #13: Graded Tuition Refund/Donation Request Form
May 12, 2020

Dear Graded Community,

I would like to follow up with you regarding a few specific topics from my most recent “Coffee with the Superintendent” on May 7. First, however, I want to thank the more than 400 parents who joined me. I appreciate and value your active engagement. It was especially nice to see faculty and students on the call. While I was able to give a fairly comprehensive presentation, there are a few areas that I would like to expand upon and clarify.

Graded, for many years, has offered a Financial Hardship Assistance Program that is utilized from time-to-time by families who are facing temporary financial challenges. When families need assistance, we are there to provide what we can in their moment of need. This fund is available on an annual basis.

During the COVID-19 coronavirus crisis, we have seen an increase in financial need. In an effort to respond and keep our community intact, the school has taken the following measures.
 

  1. We have supplemented the Financial Aid Hardship Fund with money from our reserves.
  2. We have launched a one-time fund called the One Community Financial Aid Fund. Parents may help families in financial distress by donating their tuition refund or a larger amount to this fund.


To be considered for temporary financial assistance, families must meet the following criteria.
 

  • Have had students enrolled at Graded for a minimum of two years.
  • Provide evidence demonstrating significant loss of income and financial hardship significant enough to result in their temporary inability to pay part or all of the school‘s tuition.
  • Provide proof of income, assets, and tax returns.
  • Not have an existing overdue account.
  • Complete interview with the Business Office.


Financial assistance is limited to a maximum period of three years. Once all documentation has been received and the application is complete, a review process will begin.

As I communicated previously, Graded will offer families a one-time R$1522 reduction per child (representing unused services since Graded’s campus closure on March 13, 2020). You may opt to redeem your refund or donate it to the One Community Financial Aid Fund, in support of families who, due to the COVID-19 coronavirus crisis, find themselves in financial distress. You may also elect to contribute an additional amount.

CLICK HERE TO FILL OUT THE TUITION REFUND REQUEST/DONATION FORM

We will need to receive your response by May 22, in order to process your June tuition bill. If you do not respond by the date above, we will assume that you have opted to donate your refund.

If this is not the case, please contact Karina Cavalcante at karina.cavalcante@graded.br before June 15.

Best regards,

Richard Boerner
Superintendent


 

Prezada Comunidade Graded,

Gostaria de retomar com você alguns tópicos específicos do meu mais recente “Café com o Superintendente” em 7 de maio. No entanto, primeiro quero agradecer aos mais de 400 pais que compareceram. Aprecio e valorizo seu envolvimento. Foi especial ver professores e alunos na reunião. Embora eu tenha conseguido fazer uma apresentação bastante abrangente, gostaria de expandir e esclarecer alguns pontos.

A Graded há muitos anos oferece um Programa de Assistência a Dificuldades Financeiras, que é utilizado periodicamente por famílias que enfrentam desafios financeiros temporários. Quando as famílias precisam de assistência, estamos lá para fornecer o que pudermos no momento de necessidade. Este fundo está disponível anualmente.

Durante a crise do coronavírus COVID-19, vimos um aumento na necessidade financeira. Em um esforço para responder e manter nossa comunidade intacta, a escola adotou as seguintes medidas.
 

  1. Complementamos o Financial Aid Hardship Fund com dinheiro de nossas reservas.
  2. Lançamos um fundo único chamado One Community Financial Aid Fund. Os pais podem ajudar famílias em dificuldades financeiras, doando seu reembolso de mensalidades ou uma quantia maior para esse fundo.


Para serem consideradas para assistência financeira temporária, as famílias devem atender aos seguintes critérios.
 

  • Ter os alunos matriculados na Graded por um período mínimo de dois anos.
  • Fornecer evidências demonstrando perda significativa de renda e dificuldades financeiras significativas o suficiente para resultar em sua incapacidade temporária de pagar parte ou a totalidade das mensalidades da escola.
  • Fornecer comprovantes de renda, ativos e declarações fiscais.
  • Não ter pagamentos em atraso.
  • Entrevista completa com o Business Office.


A assistência financeira é limitada a um período máximo de três anos. Assim que toda a documentação for recebida e a inscrição estiver concluída, um processo de revisão será iniciado.

Como comuniquei anteriormente, a Graded oferecerá às famílias uma redução única de R$1.522,00 por criança (referente a serviços não utilizados desde o fechamento do campus em 13 de março de 2020). Você pode optar por resgatar seu reembolso ou doá-lo ao One Community Financial Aid Fund, em apoio a famílias que, devido à crise do coronavírus COVID-19, se encontram em dificuldades financeiras. Você também pode optar por contribuir com um valor adicional.

CLIQUE AQUI PARA PREENCHER O FORMULÁRIO DE PEDIDO DE REEMBOLSO/DOAÇÃO

Precisamos receber sua resposta até 22 de maio para processar sua fatura de junho. Se você não responder até a data acima, iremos assumir que você optou por doar seu reembolso. Caso contrário, entre em contato com Karina Cavalcante pelo e-mail karina.cavalcante@graded.br antes de 15 de junho.

Atenciosamente,

Richard Boerner
Superintendente

Av. José Galante, 425
São Paulo, SP - Brazil - 05642-000
+55 11 3747 4800
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